Francuska se priprema za lansiranje sistema za ulazak / izlazak iz EU u lukama u Normandiji

Francuska se priprema za lansiranje sistema za ulazak / izlazak iz EU u lukama u Normandiji

Francuske luke u Normandiji pripremaju se za implementaciju sistema za ulazak / izlazak Evropske unije (EES) 10. novembra 2024. godine.

Nova mera granične kontrole uticaće na putnike koji nisu iz EU koji ulaze u šengensku zonu.

Direktor Normandija Luke predviđa duže redove

Jerome Chauvet, direktor Ports de Normandie, upozorava putnike da očekuju produženo vreme čekanja kada EES debituje.

Sistem će zameniti ručno pečatiranje pasoša digitalnim kontrolama na spoljnim granicama šengenske zone.

"Zabrinuti smo zbog vremena koje će ove procedure trajati", rekao je Chauvet. "Ako putnici treba da odgovore na dodatna pitanja, to će produžiti vreme prelaska granice."

EES će zahtevati od posetilaca koji nisu iz EU da dostave podatke o pasošu, slike lica i otiske prstiju prilikom ulaska.

Ovi podaci će se čuvati u bazi podataka EU tri godine, omogućavajući lakše naknadne prelaske granice tokom tog perioda.

Tablete će registrovati putnike u redu

Chauvet je otkrio da će luke u Normandiji, uključujući Cherbourg, Caen-Ouistreham i Dieppe, prvenstveno koristiti tablete za registraciju putnika. Članovi osoblja će distribuirati ove uređaje ljudima koji čekaju u svojim automobilima.

"Član osoblja sa tabletom će im prići i dati im. Neće im biti dozvoljeno da izađu iz automobila", objasnio je Chauvet.

Za putnike u autobusu, proces će se razlikovati u zavisnosti od luke.

U Caen-Ouistrehamu, određeno područje će omogućiti putnicima da se iskrcaju i koriste kioske. U Dieppe, putnici će pristupiti kioscima na trajektnom terminalu.

A row of parked cars lined up on the street, with sunlight reflecting off their surfaces

(Slika ljubaznošću Hansa preko Pikabai)

Nedostatak testiranja izaziva zabrinutost

Uprkos predstojećem lansiranju, Normandija luke nisu sproveli nikakve testove sistema. Chauvet je to pripisao fokusu francuske vlade na Olimpijadu i Paraolimpijske igre.

"Nismo imali nikakve testove uopšte", izjavio je Chauvet. "Još uvek ne znamo dobro opremu i kako će ona raditi. Sve ćemo to otkriti kako treba. "

Ovaj nedostatak pripreme u suprotnosti je sa tranzicijom Brekita, tokom koje su luke sprovele više suvih vožnji kako bi identifikovale i rešile potencijalne probleme.

Nosioci viza za dugotrajni boravak oslobođeni registracije EES-a

Državljani koji nisu iz EU sa vizama za dugotrajni boravak neće morati da se registruju u sistemu ulaska / izlaska. Međutim, Chauvet je primetio da dodeljivanje reda za ovu grupu ostaje neodlučno.

"EES se neće primenjivati na ljude sa vizama za dugoročni boravak. U principu, oni neće morati da se podvrgnu procedurama predregistracije ", pojasnio je Chauvet.

Dodao je da bi se ovi putnici i dalje mogli suočiti sa dužim čekanjem, jer mogu biti upućeni na red koji nije iz EU.

Silhouettes of travelers walking through an airport terminal at sunset, with signs pointing to various gates

(Slika ljubaznošću HelloDavidPradoPerucha preko Freepik)

Luke se suočavaju sa dodatnim troškovima i kadrovskim izazovima

Implementacija EES donosi nove troškove za luke u Normandiji. Chauvet je spomenuo potrebu za nadstrešnicama kako bi zaštitili osoblje i osigurali odgovarajuće uslove za prikupljanje biometrijskih podataka.

Pored toga, luke moraju ulagati u signalizaciju kako bi usmerile putnike iz EU i izvan EU.

Zapošljavanje višejezičnog osoblja za pomoć u distribuciji tableta predstavlja još jedan izazov.

Chauvet je procenio troškove na "nekoliko stotina hiljada evra godišnje, po luci". On je sugerisao da će trajektne kompanije možda morati da apsorbuju ove troškove, što potencijalno dovodi do viših cena karata.

Ulazak u EU kašnjenja loom

EES će značajno uticati na kratkoročne posetioce šengenskog prostora. Turisti i poslovni putnici će se suočiti sa dužim procesima ulaska, ali mogu imati koristi od lakših narednih putovanja zbog trogodišnjeg skladištenja podataka.

Dugoročni posetioci i migranti sa važećim vizama ili boravišnim dozvolama biće izuzeti od registracije EES-a. Međutim, oni i dalje mogu imati duže vreme čekanja zbog ukupne povećane obrade na granicama.

Lansiranje EES-a prethodi Evropskom sistemu za informacije o putovanjima i autorizaciji (ETIAS), koji bi trebalo da počne 2025. godine.

ETIAS će zahtevati odobrenje pre putovanja za putnike koji su oslobođeni vize, dodajući još jedan sloj graničnoj kontroli EU.

Ovi sistemi imaju za cilj da poboljšaju bezbednost i smanje neregularne migracije. Međutim, oni mogu odvratiti neke turiste zbog povećane složenosti i potencijalnih kašnjenja u planovima putovanja.

A passport with an airline ticket, a miniature airplane, and a smartphone placed on a gray surface

(Slika ljubaznošću Surasak_K preko iStock-a)

Unapređenje granične kontrole, praćenje prekoračenja boravka

EES predstavlja značajan pomak u imigracionoj politici EU, krećući se ka strožem upravljanju granicama zasnovanom na tehnologiji.

Ovaj sistem će omogućiti preciznije praćenje kretanja državljana koji nisu državljani EU unutar šengenske zone.

Automatizacijom evidencije o ulasku i izlasku, zemlje EU mogu efikasnije da identifikuju i rešavaju prekoračenja viza. Ova mogućnost može dovesti do strože primene imigracionih pravila i potencijalno uticati na buduće vizne politike.

EES takođe pokazuje posvećenost EU modernizaciji svojih granica, istovremeno balansirajući bezbednosne probleme sa potrebom da se olakša legitimno putovanje.

Kako se države članice prilagođavaju ovom novom sistemu, one mogu poboljšati svoje individualne imigracione strategije kako bi se uskladile sa poboljšanim mogućnostima prikupljanja i analize podataka.

Normandija luke pripremaju za lansiranje novembra

Kako se približava datum implementacije 10. novembra, Normandija luke nastavljaju svoje pripreme uprkos dugotrajnim neizvesnostima. Uspeh uvođenja EES-a na ovim ključnim ulaznim tačkama verovatno će uticati na njegovo usvajanje i usavršavanje preko drugih granica EU.

Putnici koji planiraju da uđu u EU preko luka Normandije treba da predvide duže vreme obrade i pripreme se za nove uslove za registraciju.

Iako sistem ima za cilj da poboljša bezbednost i pojednostavi buduća putovanja, njegova početna implementacija može predstavljati izazove i za granične vlasti i za posetioce.