Kako ću biti obavešten o odluci ETIAS-a nakon podnošenja zahteva?

Kako ću biti obavešten o odluci ETIAS-a nakon podnošenja zahteva?

ETIAS obaveštenja

Pošto je završio ETIAS obrazac za onlajn prijavu, obaveštenje o prihvatanju trebalo bi da bude obaveštenje u roku od nekoliko minuta od podnošenja zahteva. To bi trebalo da bude slučaj za otprilike 95% svih prijava ali da li je aplikacija uspešna, neuspešna ili podleže pojašnjenju, podnosilac zahteva treba da bude obavešten u roku od 96 sati. U zavisnosti od statusa aplikacije, primeniće se jedan od sledećih scenarija.

Odobrena aplikacija ETIAS

Kada bude odobren podnosilac zahteva dobiće e-poruku od vlasti ETIAS-a koja će sadržati sledeće informacije i podsetnike:

  • Jasna deklaracija o odobrenju putovanja
  • Zapis broja ETIAS aplikacije
  • Datumi početka i isteka ETIAS odobrenja putovanja
  • Jasan podsetnik da vlasnik mora da predstavi putnu ispravu (obično pasoš) određenu u obrascu za prijavu. Promene ili dopune navedene putne isprave zahtevaće podnošenje novog obrasca za ETIAS aplikaciju
  • Podsetnik na odredbe i uslove koji važe za prijem u zemlju članicu ETIAS-a i podsetnik da je svaki boravak ograničen na najviše 90 dana od bilo kog perioda od 180 dana
  • Upozorenje da, iako je obavezno, odobrenje ETIAS-a ne garantuje automatski ulazak u bilo koju zemlju i da se prateća dokumentacija može zahtevati na spoljnim granicama Evropske unije
  • Tamo gde je to primenljivo, detalji zemalja članica ETIAS-a u kojima nosilac ima ovlašćenje da putuje
  • Podsetnik da se svi uslovi i uslovi svakog boravka u zemlji ili zemljama koje posećuju moraju pridržavati

Obaveštenje će uključivati bezbednu vezu ka veb lokaciji ETIAS koja će omogućiti trenutni pristup i verifikaciju statusa ovlašćenja uključujući datume evropskog ulaska i izlaska, preostalo vreme boravka ili zadovoljavanje evropskih graničnih vlasti

Kontakt podaci će takođe biti dati za različita odgovorna tela ukoliko nosilac ima bilo kakve probleme ili upite u vezi sa bezbednošću podataka uskladištenih u računarima Centralne jedinice ETIAS-a. One će obuhvatiti:

  • Evropski supervizor za zaštitu podataka
  • Službenik za zaštitu podataka Evropske agencije za graničnu i obalsku stražu (Frontex)

U zavisnosti od toga da li je autorizaciju putovanja izdala Centralna jedinica ETIAS-a (u velikoj većini slučajeva) ili nacionalna jedinica ETIAS-a, e-poruka će takođe sadržati kontakt podatke za:

  • Nacionalni nadzorni organ u prvoj zemlji koja je nameravala da bude posećena, ili
  • Država članica ETIAS-a koja je odobrila autorizaciju putovanja

Odbijena aplikacija ETIAS

U slučaju odbijanja ETIAS aplikacije, to će biti jasno navedeno na povratnom obaveštenju zajedno sa razlogom, odnosno razlozima, za odbijanje. Veći deo informacija sadržanih u odbijanju biće isti kao onaj u obaveštenju o prihvatanju ETIAS-a sa izuzetkom sledećeg:

  • Jasna izjava o tome zašto aplikacija nije uspela
  • Referenca na, i adresu, Nacionalne jedinice ETIAS koja je odbila zahtev
  • Informacije u vezi sa pravom žalbe i vremenskim ograničenjem koje se primenjuje
  • Uputstvo kako uložiti žalbu

Odbijanje nije nepovratno i može biti samo pitanje popunjavanja novog prijavnog formulara. Prethodno odbijanje neće biti protiv podnosioca zahteva i nova aplikacija će ići kroz proces skrininga ETIAS-a kao i svaka nova aplikacija. Jednostavne greške prilikom dovršavanja obrasca mogu dovesti do toga da aplikacija bude ručno obrađena, a ne da bude odmah prihvaćena u Centralnoj jedinici ETIAS-a. U takvim slučajevima, zahtev može biti odbijen odmah, ali je verovatnije da će Nacionalna jedinica zemlje u kojoj je podnet zahtev lično obavestiti podnosioca zahteva i tražiti pojašnjenje pre nego što izostavi prihvatanje ili odbijanje.

Poništenje ili opoziv ETIAS-a

Mada će odobrenje ETIAS-a biti obavezno za ulazak u bilo koju od zemalja članica ETIAS-a, pravo na prijem leži na poseti graničnim vlastima zemlje. Pripadnici granične bezbednosti imaju ovlašćenja da opozovu ili ponište odobrenje putovanja posetilaca po više osnova čak i nakon što je ETIAS bio zaprepašćen. Među njima su:

  • Verovanje da nosilac predstavlja sigurnost ili krivični rizik
  • Sumnja se da je ETIAS stečen na prevaru
  • Podaci sadržani u aplikaciji su promenjeni
  • Upozorenje u bazi podataka ETIAS-a podudara se sa detaljima putnika
  • Ime putnika se pojavljuje na ETIAS listi za praćenje
  • Pasoš, ili druga putna dokumentacija, prijavljena je kao ukradena

Snage granične bezbednosti imaće trenutni pristup bazi podataka Centralne jedinice ETIAS-a kako bi proverile da li su ETIAS i druga dokumentacija posetioca u redu i da li mogu da oduzmu pristup, kao i da opozovu ili ponište ETIAS ako nisu zadovoljni rezultatima svojih upita. Kao i kod prihvatanja ili poricanja, ETIAS će obavestiti nosioca ako je njihovo ovlašćenje za putovanje poništeno ili opozvano i pružiti neophodne detalje u vezi sa ulaganjem žalbe.