Putnici traže sigurnost i pristupačnost za evropska putovanja 2024.

Putnici traže sigurnost i pristupačnost za evropska putovanja 2024.

Međunarodni putnici su oprezno uzbuđeni zbog posete Evropi 2024.

Oni se usredsređuju na bezbedne i pristupačne destinacije, istovremeno pokazujući određeno oklevanje prema putovanjima početkom godine, navodi se u izveštaju Evropske komisije za putovanja.

Različiti pogledi širom glavnih turističkih zemalja

U izveštaju su sagledani planovi putovanja u sedam glavnih zemalja koje šalju putnike u Evropu. U njemu je pronađen visok nivo uzbuđenja u Brazilu, Australiji, Kanadi i Južnoj Koreji.

U SAD oko 60 odsto planira međunarodna putovanja, slično kao 2023. U međuvremenu, Japan je zabeležio mali porast od pet odsto na 35 odsto.

Kina je bila jedina zemlja sa smanjenjem — 14 odsto manje planira da putuje u inostranstvo u poređenju sa prošlom godinom.

Od putnika koji se nadaju da će otići u inostranstvo iz tih zemalja, 75 odsto želi da poseti Evropu, dok 25 odsto razmišlja o drugim oblastima. Međutim, interesovanje varira za putovanja u Evropu od januara do aprila 2024.

Polovina Kineza i 49 odsto Brazilaca planira da poseti Evropu početkom 2024. Oko 40 odsto u Australiji i Južnoj Koreji takođe razmišlja o ranim evropskim putovanjima.

U međuvremenu, ispod 30 odsto u Kanadi, SAD i Japan planiraju rana putovanja tamo, što za sada pokazuje oprezno uzbuđenje.

Trošak i bezbednost u izdvajanju odredišta

Za one koji nameravaju da posete Evropu, bezbednost je glavni faktor u izboru destinacija, što je prioritet za 45 odsto širom zemalja.

Drugi faktori za putnike, od najviših do najnižih, uključuju:

  • Kvalitet turističke infrastrukture — 38%
  • Poznati prizori i pristupačne opcije — 35%
  • Lepo vreme — 31%

Pored toga, očuvanje prirodnog i kulturnog nasleđa je veliki žreb, posebno za putnike iz Južne Koreje (33 odsto) i Kine (32 odsto).

Od neodlučnih putnika, glavni razlog su visoki troškovi putovanja, prema 36 odsto.

Ograničeno vreme odmora takođe zaustavlja odlazak 12 odsto.

Putovanja Pakuju itinerere sa različitim budžetima

Tipični posetilac Evrope za 2024. godinu planira da vidi tri zemlje tokom putovanja od jedne do dve nedelje, što je najpopularnija dužina za ukupno 58 odsto.

Međutim, 50 odsto Australijanaca želi preko dvoneljnog odmora.

Dnevni budžeti takođe variraju. Širom zemalja 38 odsto može da potroši preko 200 € dnevno, posebno 78 odsto Kineza i 50 odsto Brazilaca.

Drugih 31 odsto ima od 100 do 200 evra, koje preferira 40 odsto Australijanaca i 42 odsto Južnokorejaca. Međutim, 36 odsto Kanađana ima manje od 100 evra dnevno za trošenje, naspram samo 21 odsto ukupno.

Pravila ETIAS-a važe za duži i stalni boravak

Izveštaj pokazuje veliko interesovanje za duža evropska putovanja. To bi moglo da utiče na putnike kojima je potreban Evropski sistem informacija o putovanjima i autorizaciji (ETIAS) počev od 2025. godine.

Preko 50% Australijanaca želi odmor tokom dve nedelje. Takođe, putnici iz Kine i Brazila imaju veliku potražnju za preko 200 evra dnevnog budžeta u Evropi. Takve informacije sugerišu dugoročnije i stalnije posetioce kao što su porodice, investitori, digitalni nomedovi i studenti koji dolaze u Evropu.

ETIAS zahteva od ovih posetilaca da dobiju odobrenje za boravak pre putovanja tokom 90 dana u Evropskoj uniji (EU). Stoga će planiranje ETIAS-a biti ključno.

Raste imigraciona politika sa turizmom

S obzirom da ETIAS počinje 2025.

Odobrenje ETIAS-a biće obavezno za prekomorske posetioce kojima nisu potrebne pune vize za boravak u Evropi koji radi preko 90 dana.

Kako interesovanje raste za duže odmore širom više zemalja, lak proces ETIAS-a ima za cilj balansiranje bezbednosti i pristupa turistima.

Pored propisa ETIAS-a, zemlje koje vide porast potražnje kao što su Španija, Francuska i Grčka takođe bi mogle da prošire postojeće imigracione programe kako bi privukle više stranih investicija kao odgovor na rast turističke industrije. Otvorene granice Šengenske oblasti čine planiranje važnim.

Pojavljuju se prirodni i kulturni prioriteti

Sa skokom broja posetilaca dolazi potreba da se Evropa uklopi u različite prioritete putnika oko bezbednosti, troškova, održivosti i autentičnog lokalnog nasleđa — što 2024. čini izazovnom, ali plodnom godinom za evropski turizam.