Broj putnika eurostara se vraća na nivo pre pandemije u 2023.

Broj putnika eurostara se vraća na nivo pre pandemije u 2023.

Eurostar je prevezao 18,6 miliona putnika u 2023. godini, što je povećanje od 22 odsto u odnosu na 2022. godinu i obeležavanje povratka na nivo putnika pre pandemije.

Železnički operater, nastao spajanjem Eurostara i Talisa 2022. godine, zasluge za rast pripisuje snažnoj potražnji na rutama koje povezuju London, Pariz, Amsterdam i belgijske gradove.

"Eurostar je pokazao svoju sposobnost da raste u 2023. Naše putovanje do 30 miliona putnika do 2030.

Kompanija je preseli preko tri miliona putnika između Belgije i Francuske, što je povećanje od 12 odsto, dok je put Od Brisela do Londona zabeležio rast od 33 odsto na 2,2 miliona putnika.

Skoro milion putnika išlo je vozovima Eurostara između Brisela i Amsterdama, što je porast od 22 odsto.

Infrastrukturni projekti mogli bi privremeno da uspore rast u 2024.

Mada Eurostar očekuje nastavak snažne potražnje u 2024, neki infrastrukturni projekti mogli bi privremeno da ograniče privredni rast.

Tunel Lamanš na glavnoj železničkoj stanici u Amsterdamu biće zatvoren na šest meseci počevši od juna zbog renoviranja kako bi se povećali kapaciteti.

U tom periodu Eurostar će preusmeriti vozove London-Amsterdam kroz Brisel.

Eurostar takođe prognozira da će tokom Letnjih olimpijskih igara 2024.

Belgijski, britanski, holandski i nemački olimpijski timovi putovaće vozovima Eurostara do francuske prestonice.

Uprkos tim očekivanim dobicima na jahanju, zatvaranje amsterdamske stanice moglo bi da obuzda neki rast sledeće godine.

Projekat će zahtevati preseljenje pasoša i provere prtljaga u Brisel, što će primorati putnike iz Londona i Amsterdama da promene vozove.

Ekološke grupe upoređuju emisije vozova i letećih aviona

Dok Eurostar namerava da opsluži 30 miliona godišnjih putnika do 2030.

Prema Grinpisu, cene prazničnih vozova između Londona i Pariza nedavno su bile više nego dvostruko skuplje od letenja rutom.

Međutim, putovanje avionom može da proizvede i do 80 puta više emisije ugljenika po putniku u poređenju sa brzom prugom.

Zahtevi ETIAS-a važe za većinu posetilaca koji nisu iz EU

Skok u vožnji Eurostarom dovesti će do toga da veći broj putnika treba da ispuni nove evropske vizne propise.

Evropski sistem putnih informacija i autorizacije (ETIAS) stupa na snagu u maju 2025.

ETIAS ne menja postojeće vizne politike.

Ipak, dodaje se uslov da putnici koji imaju pravo da dobiju odobrenje pre dolaska u Evropu.

ETIAS sa više ulazaka omogućava boravak do 90 dana u periodu od 180 dana.

Dok broj putnika na Eurostaru nastavlja da raste, sve veći udeo posetilaca iz Velike Britanije, SAD i drugih zemalja biće potreban ovlašćeni status ETIAS-a da bi se vozio vozovima ili ušao u Evropu.

Dobijanje odobrenja zahteva samo dovršavanje obrasca za prijavu na mreži.

Povećanje železničkih putovanja moglo bi da oblikuje debate o imigracionoj politici

Post-pandemijski skok u prekograničnim železničkim putovanjima stiže usred tekućih debata o imigracionoj politici širom Evrope.

Rast Eurostara mogao bi da utiče na diskusije na nekoliko načina.

Rastući poslovni i ležerni putnički saobraćaj naglašava međusobno povezana evropska turistička tržišta i ekonomije.

U međuvremenu, otekli brojevi jahača pokazuju potražnju za održivim putnim alternativama letenju.

Oba faktora mogla bi da povećaju pritisak na vlade da osiguraju da imigraciona pravila adekvatno ispune ekonomske i ekološke ciljeve.

Pored toga, priliv novih putnika iz inostranstva dovodi u pitanje percepciju Evrope kao nepristupačne ili izolovane za imigrante i iseljenike.

Napredne multinacionalne železničke mreže pokazuju sve veću pristupačnost koja povezuje glavna evropska čvorišta.

Dok kreatori politike nastavljaju da se usredsrediju na proširenu legalnu migraciju, uspešni brojevi jahača Eurostara otkrivaju Evropu otvorenu za putovanja i poslovanje preko granica.

Ekološke prednosti tranzita vozova takođe bi mogle da primoraju da preispitaju kako da usklade turizam, održivost i imigracione ciljeve.

Balansiranje kapaciteta, pristupačnosti i održivosti

S ciljem železničkih operatera kao što je Eurostar da kontinuirano proširuju jahanje, oni će narednih godina morati da uđu u delikatnu ravnotežu.

Projekti koji povećavaju kapacitete putnika mogu da olakšaju rast, ali zagovornici održivog turizma tvrde da su konkurentne cene u odnosu na putovanje avionom takođe od suštinskog značaja za smanjenje uticaja na životnu sredinu.

S tim što aerodromi često rade blizu punog kapaciteta, brza železnica ima priliku da zadovolji sve veću evropsku potražnju za putovanjima.

Međutim, infrastrukturna ograničenja mogu samo privremeno da umanje dalji rast.

Železničke kompanije će morati da sprovedu inicijative za proširenje kapaciteta, istovremeno držeći cene pristupačnim na ključnim rutama ako se nadaju da će pogoditi ciljeve za vožnju za 2030.

Ostvarivanje ovih istovremenih ciljeva na kraju će odrediti dugoročnu održivost održivih putovanja vozom širom Evrope.