Bugarska plaća visoku cenu isključenja sa šengenskih kopnenih granica

Bugarska plaća visoku cenu isključenja sa šengenskih kopnenih granica

Isključenje Bugarske sa kopnenih granica Šengenske oblasti nanosi težak finansijski udarac ekonomiji zemlje.

Prema rečima eksperta Evropske komisije za transport, troškovi naiđu na zapanjujuće iznose na godišnjem nivou.

Veliki budžetski gubici zbog propuštenih poreskih prihoda

Nikolaj Raškov, član ekspertske grupe Evropske komisije za transport, otkrio je alarmantne podatke.

On je naveo da Bugarska godišnje propusti neverovatnih 303 miliona BGN u poreskim prihodima ostajući izvan šengenskih kopnenih granica.

Raškov je naglasio težinu tih gubitaka, s obzirom na pitanja budžetskog deficita Bugarske. Propuštanje preko 300 miliona BGN poreza svake godine je veoma zabrinjavajuće kada vlada traži dodatne izvore prihoda.

Preko milijardu BGN u neuspesima godišnje

Pored budžetskog uticaja, Raškov je upozorio da bugarska ekonomija godišnje pretrpi preko milijardu BGN u propuštenim beneficijama.

Ti gubici proizlaze iz kašnjenja i neefikasnosti uzrokovanih tekućim graničnim kontrolama na kopnenim granicama zemlje.

Ekonomska putarina se tu ne završava. Raškov je rekao da su, u proseku, cene robe široke potrošnje u bugarskim prodavnicama naduvane za strmoglavih 15 do 18 odsto zbog isključenja kopnene granice.

Poziv na potpunu integraciju Šengena radi suzbijanja gubitaka

Raškov je ustvrdio da su, s obzirom da je Bugarska stekla punopravno članstvo u Šengenu, uključujući kopnene granice, ti veliki finansijski gubici mogli da budu značajno smanjeni u početku i na kraju potpuno eliminisani.

On je istakao da Bugarska ispunjava sve uslove za potpunu integraciju Šengena, uključujući sigurnu zaštitu spoljnih granica.

Besprekoran transport je od presudnog značaja, upozorio je Raškov, jer bi se smetnje mogle pokazati kao "katastrofalne" za ekonomiju zemlje.

Uloga i pritisak Evropskog parlamenta

Naglašavajući značaj Evropskog parlamenta, Raškov je rekao da je izbor Bugara za poslanike EP "izuzetno važan".

On je naglasio potrebu da predstavnici dobro upućeni u transport i logistiku efikasno budu šampioni bugarskog šengenskog slučaja.

Evropski parlament već je pozvao na ukidanje kopnenih graničnih provera za Bugarsku i Rumuniju do kraja godine. To ima za cilj da se olakšaju dugi redovi kamiona na njihovim granicama i olakšaju nesmetani trgovinski tokovi.

Put do potpunog uključivanja

Nadajući se da nijedna druga zemlja EU neće blokirati Bugarsku posle stava Austrije, Raškov smatra da je potpuno pridruživanje Šengenu na kraju "pitanje vremena" za njegovu zemlju.

Međutim, staza je bila stenovita. Uprkos pridruživanju šengenskoj vazdušnoj i morskoj granici 31.

Trka Bugarske protiv ekonomskog odliva

Dok Bugarska ostaje van kopnenih granica Šengenske oblasti, njena ekonomija godišnje krvari preko milijardu BGN u izgubljenim mogućnostima i naduvanim troškovima.

Prema rečima eksperata EU, nesmetan transport bez granica od ključnog je pitanja kako bi se sprečile dalje katastrofalne finansijske posledice po naciju.