EU obnavlja smernice za prava putnika u vazdušnom saobraćaju

EU obnavlja smernice za prava putnika u vazdušnom saobraćaju

Putovanje avionom može biti stresno, posebno kada stvari krenu naopako.

Evropska unija (EU) je preduzela korak kako bi putnicima olakšala da shvate svoja prava i dobiju pomoć kada je to potrebno.

Svež pogled na zaštitu putnika

22. jula 2024. godine, Evropska komisija je objavila ažurirane smernice o pravima putnika u vazdušnom saobraćaju.

Ova nova pravila imaju za cilj da razjasne konfuziju i osiguraju da svi - od aviokompanija do putnika - znaju šta da očekuju kada lete u EU.

Smernice se bave uobičajenim pitanjima koja su pokrenuta od strane putnika, prevoznika, i nacionalnih organa za sprovođenje u poslednjih nekoliko godina.

Oni uzimaju u obzir sudske odluke koje su pomogle da se bolje objasne određena pravila.

To znači da će aviokompanije i vlasti moći doslednije da poštuju pravila, što je dobra vest za putnike.

Jedan značajan dodatak je novi odeljak o tome šta se dešava tokom masovnih poremećaja putovanja. To bi moglo neizmerno pomoći kada postoje veliki problemi koji utiču na mnoge letove odjednom.

Olakšavanje putovanja svima

EU je takođe ažurirala smernice za putnike sa invaliditetom ili smanjenom pokretljivošću.

To pokazuje da organizacija razmišlja o svim vrstama putnika i želi da se uveri da svako može da leti udobno i bezbedno.

Komesar EU Vopke Hoekstra, komesar EU za klimatske akcije i transport, rekao je:

"EU je jedina oblast na svetu u kojoj su putnici zaštićeni punim setom prava - to je nešto na šta možemo biti ponosni. Današnjim smernicama nastavljamo da podržavamo nacionalne vlasti i prevoznike, posebno kada su u pitanju prava osoba sa invaliditetom i osoba sa smanjenom pokretljivošću. "

Wheelchair disability injured

(Slika ljubaznošću stevepb preko Pikabai)

Širenje reči o pravima putnika

Čak i sa ovim zaštitama, čini se da mnogi ljudi ne znaju za njih.

Nedavno istraživanje Eurobarometra pokazalo je da većina Evropljana smatra da nemaju dovoljno informacija o svojim pravima kao putnika.

Samo oko 30% putnika u vazduhu reklo je da se osećaju dobro informisani o svojim pravima.

Ovaj broj je bio nešto veći za putnike u vozu na 33%, ali niži za autobuske (27%) i trajektne (16%) putnike.

Dobra vest je da svest raste.

Oko 35% putnika su videli informacije o pravima putnika, što je više nego prethodnih godina. Najčešće, ljudi su primetili ove informacije na železničkim stanicama.

Kada stvari krenu naopako

Istraživanje je takođe pogledalo koliko su ljudi zadovoljni kada je došlo do prekida putovanja.

Za letove, 66% putnika bilo je zadovoljno načinom na koji su problemi obrađeni, što je poboljšanje u odnosu na prethodne ankete.

Zadovoljstvo je bilo niže za druge vrste prevoza, ali to je bilo poboljšanje u celini.

Jedna oblast koja još uvek treba raditi je upravljanje putovanja koja koriste više od jedne vrste prevoza.

Samo 11% ljudi koristi ova "multimodalna" putovanja, a oko trećine njih se suočava sa problemima kao što su skoro nedostajuće veze.

People in airport

(Slika ljubaznošću Connor Danylenko preko Pekels)

Šta to znači za putnike u EU

Ove nove smernice su odlična vest za svakoga ko planira da poseti zemlje EU.

Bez obzira da li neko dolazi na kratki odmor ili duži boravak, oni će imati jasnija prava kao putnik u vazduhu.

To znači da ako je let odložen, otkazan, ili putnik suočava sa drugim problemima, oni će imati bolju ideju o tome šta pomoć možete očekivati.

Iako smernice ne menjaju direktno viznu politiku ili predstojeći Evropski sistem za informacije o putovanjima i autorizaciji (ETIAS), one čine putovanje unutar EU predvidljivijim i potencijalno manje stresnim.

To bi indirektno moglo da podstakne više ljudi da posete, znajući da imaju jaku zaštitu kao putnici.

Oblikovanje imigracionih politika EU

Fokus na pravima putnika, posebno za osobe sa invaliditetom ili smanjenom pokretljivošću, pokazuje posvećenost EU inkluzivnosti.

Ovaj pristup bi mogao uticati na širu imigracionu politiku, ohrabrujući zemlje EU da razmotre potrebe svih vrsta putnika i potencijalnih stanovnika.

Čineći putovanje lakšim i transparentnijim, ove smernice takođe mogu doprineti lakšem kretanju unutar EU.

Ovo je u skladu sa opštim ciljevima EU da olakšaju putovanja i migracije između država članica uz održavanje visokih standarda zaštite putnika.

Gledajući u budućnost putovanja u EU

Napori EU da poboljša i razjasni prava putnika označavaju važan korak u stvaranju vazdušnog saobraćaja korisnijim i pravednijim.

Kako svest raste i implementacija se poboljšava, putnici mogu očekivati glatko iskustvo, čak i kada se suoče sa poremećajima.

Ove promene podsećaju sve da putovanje nije samo o tome da se od tačke A do tačke B.

Radi se o tome da se osigura da svi, bez obzira na njihove potrebe ili okolnosti, mogu da se kreću bezbedno i dostojanstveno.

Kako EU nastavlja da prednjači u zaštiti putnika, ona postavlja standard za ostatak sveta.