Hrvatska pokreće novu kampanju za rane rezervacije posle uspešne turističke sezone 2023

Hrvatska pokreće novu kampanju za rane rezervacije posle uspešne turističke sezone 2023

Hrvatski nacionalni turistički odbor prijavio je pozitivne rezultate za turističku sezonu 2023. godine i pokrenuo novu kampanju za podsticanje ranih rezervacija za 2024. godinu.

Posle rekordne predsezone i napornih letnjih meseci, Hrvatska očekuje sledeću godinu.

Cilj kampanje za rane rezervacije za 2024.

Posle izuzetno uspešne turističke sezone u Hrvatskoj 2023, Hrvatski nacionalni turistički odbor pokrenuo je promotivnu kampanju za vožnju ranih rezervacija za 2024.

Kao što je navedeno u njihovom zvaničnom saopštenju za medije, kampanja je usmerena na ključna dolazna tržišta, uključujući Nemačku, Austriju, Veliku Britaniju, Švajcarsku i Belgiju.

Promocije na platformama za rezervacije u ovim zemljama tokom februara 2024.

"Ranije planiranje putovanja i rezervacije su trend koji se polako, ali sigurno vraća", rekao je Kristjan Staničić, direktor Hrvatskog nacionalnog turističkog odbora. "Naš cilj je da ojačamo poziciju Hrvatske kao idealne destinacije za odmor koja će biti jedan od prvih izbora za strane goste kada planiraju svoj sledeći odmor."

Hrvatska beleži rast u sezoni 2023

Nova kampanja dolazi posle uspešne letnje sezone u Hrvatskoj 2023.

Prema podacima Turističkog odbora, u Hrvatskoj je u prvih osam meseci 2023. godine zabeleženo osam odsto više dolazaka i dva odsto više noćenja u odnosu na 2022. godinu.

Posmatrajući različite regione, Istria je zabeležila najviše noćenja u periodu od januara do avgusta 2023. godine, sa preko 25 miliona – što je povećanje od dva procenta u odnosu na 2022. godinu.

Split-Dalmija i Kvarner takođe su zabeležili rast noćenja.

Kontinentalna Hrvatska zabeležila je 1,9 miliona noćenja u prvih osam meseci, što je skok od 14 odsto u odnosu na 2022. godinu.

U Zagrebu je zabeleženo 1,6 miliona noćenja, što je 15 odsto više nego prošle godine.

Primećeno još dolazaka, kraći boravak

"Turistički saobraćaj ostvaren u špicu sezone potvrđuje trend većeg broja dolazaka, ali i kraćih boravaka", rekao je Staničić.

On je istakao da taj trend ima smisla s simu da je 2023. bila prva godina bez ograničenja putovanja pandemije.

Aktuelni sukobi u Ukrajini i globalna inflacija takođe su bili faktori koji su uticali na ponašanje putnika.

Samo u avgustu Hrvatska je zabeležila 4,6 miliona dolazaka, što je za jedan procenat više nego u avgustu.

Međutim, noćenja u avgustu pala su za dva procenta na 31,5 miliona.

Hrvatski turistički odbor saopštio je da je to potvrdilo obrazac novih dolazaka, ali da se kraći boravak nastavlja do letnjeg vrha.

ETIAS će pojednostaviti putovanja

Uspešna sezona 2023. i nova kampanja 2024. predstavljaju mogućnosti za putnike iz EU koji planiraju letovanje u Hrvatskoj.

Počevši od maja 2025, građani zemalja EU treba da se prijave za ukidanje viza za ETIAS (European Travel Information and Authorization System) za ulazak u Hrvatsku i druge šengenske zemlje.

ETIAS će učiniti putovanje jednostavnijim tako što će omogućiti pred-skrining posetilaca.

Građani EU mogu lako da se prijave onlajn pre puta.

Kada bude odobren, ETIAS će važiti tri godine za neograničen broj stavki.

Očekuje se da će to pojednostaviti imigracione procese za posetioce EU u Hrvatskoj.

Sve veći apel Hrvatske za iseljenike iz EU i digitalne nomade

Hrvatska živahna turistička industrija i letnja kampanja takođe pokazuju žreb zemlje za iseljenike iz EU i radnike nezavisne od lokacije.

Njegova prelepa obala, istorijski gradovi i način života na otvorenom privlače digitalne nomade i one koji žele da se dugoročno presele.

Mada Hrvatska još uvek nije deo Šengenske oblasti, njeno buduće pridruživanje moglo bi da ublaži imigraciju za građane EU.

Pridruživanje Hrvatske Šengenu omogućilo bi dugoročne bezvizne boravke iseljenicima i udaljenim radnicima širom evropske zone bez granica.

Hrvatska za sada nastavlja da apeluje na nezavisne građane EU sa pristupačnim troškovima života i idiličnim načinom života.

Šta sad?

Gledajući unapred, zvaničnici ostaju optimistični u pogledu predstojeće vansezone

U toku su promotivne kampanje za privlačenje posetilaca u jesen i zimu.

Posle prevazilaženja pandemijskih prepreka i globalne nestabilnosti, hrvatska turistička industrija pokazala se otpornom.

Nado gradnja uspešne sezone 2023, zemlja je spremna za veći rast u 2024.