Indijski zahtevi za šengensku vizu top milion u 2018.

Indijski zahtevi za šengensku vizu top milion u 2018.

Uvod

U 2018. godini ukupan broj zahteva primljenih od indijskih državljana za dozvolu da poseti jednu ili više od dvadeset šest zemalja u šengenskoj viznoj zoni premašio je prekretnicu ukupne vrednosti milion. Uverljivo za putnike koji su zabrinuti, više od devet od deset zahteva dobilo je naknadno odobrenje. U ovom postu gledamo statistiku koja okružuje putovanja između dva kontinenta, zajedno sa najnovijim trendovima.

Prvih pet zemalja kandidata

U poređenju sa milion indijskih posetilaca koji su podneli zahtev da dođu u zemlje u okviru šengenske vizne zone za kratke boravke, ukupan broj zahteva Rusa za posetu evropskoj viznoj zoni dostigao je 3,8 miliona. Nasuprot tome, 2,8 miliona je došlo iz Kine – što je nešto niska cifra, možda, s obzirom na veličinu zemlje i njenog stanovništva. Kineski podnosioci zahteva možda su bili predmet provere i ograničenja putovanja koja je uvela država.

Opadajućim redosledom, pet glavnih izvora šengenskih zahteva za vize u 2018.

  • Rusija.
  • Kina.
  • Indija.
  • Turska.
  • Alžir.

Stopa prihvatljivosti bila je relativno visoka, sa odbijanjima manjim od 10 procenata (nešto manje od 101.000) od milion plus potencijalnih indijskih putnika koji su se usredsredili na jednu evropsku zemlju. Razlike u odnosu između broja podnetih zahteva naspram izdatih viza bile su marginalno veće za zahteve za putovanja u Italiju, Francusku i Nemačku, pokazuje statistika.

Odredišta po izboru

Većina putovanja potiče iz Nju Delhija, indijske prestonice. Iako su mnogi indijski državljani izabrali ovo čvorište kao svoju tačku polaska, drugi su putovali iz Mumbaja i – u slučaju onih koji putuju u Francusku – iz Bengalurua, glavnog grada indijske države Karnataka na jugu Indije. Zanimljivo je da je ovaj poslednji grad centar visokotehnološke industrije. Sve u svemu, broj zahteva za vize za indijske državljane da putuju u Francusku sa tri mesta za odlazak došao je do sume od 186.000, od čega je 140.000 otišlo samo preko konzulata u Mumbaju.

Švajcarska je pažljivo pratila 161.000 zahteva za izdavanje viznog dokumenta, od čega je skoro 153.000 dobilo dozvolu. Nemačka je zauzvrat obradila oko 103.000 takvih zahteva. Među drugim zemljama čiji su indijski konzulati bili najprometniji sa zahtevima za putovanje u Šengensku zonu bila je i Italija, koja je dobila 96.000. Nasuprot tome, Grčka je obradila oko 91.000 ljudi, dok se Španija bavila neophodnom papirologijom za nešto manje od 41.000 putnika.

Trendovi u putovanjima iz Indije u Evropu

Tokom 2018. godine, zahtevi za vize za kratki boravak Indijaca koji posećuju Evropu povećali su se za šestinu (oko 17 procenata) u odnosu na prethodnu godinu (2017). Sama cifra je bila dvostruko veća nego pre tri godine, 2014. Kao treći po veličini izvor, Indija je zamenila Tursku. Tokom 2018. godine turske aplikacije iznosile su oko 879.000.

Prema izveštajima Indijskog tajmsa, istočna Evropa je postala sve popularnija kod pronicljivih indijskih ležernih putnika. Turistički agenti Nju Delhija govore o povećanju rezervacija za 25 do 30 odsto za destinacije kao što su Češka Republika, Mađarska, Poljska i Rumunija. Neke destinacije doživele su primetno veća povećanja. Prag, Beč i Budimpešta ostali su traženi, mada su ih hrvatska obala i balkanske države brzo prestigle. Mađarska je zabeležila ukupno više od 150 odsto rasta, a slede je Srbija, Rusija i Estonija.

Takođe, producenti raznih bolivudskih filmova izabrali su lokacije u Srbiji za svoje lokacije za snimanje. U drugom novinskom izveštaju koji je podneo CNN Business, najveća hotelska kompanija u Indiji ulaže u jednog od svojih evropskih rivala u potrazi za svojim ciljem da postane globalno imovinsko ime i vodeći igrač u ugostiteljskoj industriji. Smatra se da naručioci Ojo plaćaju više od 369 miliona evra za amsterdamsku @Leisure Grupu.

Visokotehnološki putnici

Konačno, Stokholm, švedska prestonica, nastavlja da privlači međunarodne putnike, uključujući kompjuterske programere iz Indije. Poznat po osporavanju statusa kvo, Stokholm i njegova tehnološka scena brzo postaju dom rastuće zajednice indijskih dizajnera softvera ili inženjera. Gradski aerodrom i operateri interkontinentalnih putovanja takođe su odigrali ulogu stavljajući direktne srednje letove na indijski potkontinent. Kvalitet života i fleksibilno radno vreme privlačni su ovim kompjuterskim zvižducima; Jedan od pet novih švedskih imigranata je indijski državljanin.

Primetno je da, umesto putnih viza, oni indijski državljani koji žele da rade i borave u Evropi dugoročno moraju da podnesu zahtev svojoj zemlji po izboru za duži, trajniji boravak ili radnu vizu. Obično je neophodno zakazivanje sastanka u ambasadi, zajedno sa biometrijskim podacima.

Nasuprot tome, kada etias eTIAS putne dozvole budu dostupne samo posetiocima iz zemalja koje ispunjavaju uslove i najviše devedeset dana u bilo kom periodu od 180 dana. Oni neće dati pravo na rad i, što je značajno, dozvola za putovanje ističe posle tri godine – ili sa pasošima pojedinaca, ako do toga dođe prvi.

Izvori

  1. https://yourstory.com/2019/05/indian-startups-destination-stockholm

  2. https://edition.cnn.com/2019/05/01/business/oyo-leisure-acquisition-europe/index.html

  3. https://economictimes.indiatimes.com/industry/services/travel/more-indians-travelling-to-eastern-europe/articleshow/66453871.cms