Ograničenja usluge Eurostar moguća zbog predstojećih provera biometrijskog pasoša

Ograničenja usluge Eurostar moguća zbog predstojećih provera biometrijskog pasoša

HS1, kompanija koja je vlasnik i vodi železničku liniju Eurostar, upozorila je da bi uvođenje novih biometričkih graničnih kontrola na londonskoj železničkoj stanici Sveti Pankras Internešenel moglo da rezultira putničkim kačketima i manjim brojem železničkih usluga.

"Neadekvatno" planiranje podiže uzbunu

HS1 je pružio informacije Evropskom komitetu za izbor nadzora, izražavajući zabrinutost u pogledu novih planova Sistema za ulazak i izlazak (EES). Oni su verovali da su trenutni planovi "neadekvatni" i da mogu da izazovu duga kašnjenja za putnike.

EES će registrovati informacije o ulasku i izlasku putnika izvan Evropske unije (EU) i zameniti pečatiranje pasoša za državljane Velike Britanije.

Gradonačelnik poziva na hitnu akciju

Gradonačelnik Londona Sadik Kan zatražio je od vlade Velike Britanije da se brzo udruži sa HS1 i Eurostarom kako bi rešila probleme sa novim proverama otisaka prstiju.

On je rekao da će sa trenutnim planovima doći do "haosa" na stanici Sveti Pankras tokom naporne božićne sezone putovanja.

Dugi redovi i manji broj mesta na Eurostaru mogli bi da naštete turizmu u Londonu, koji se već mučio zbog pandemije.

Stroge provere pasoša znače dugo vreme obrade

Novi sistem EES zahteva od državljana zemalja koje nisu članice EU da unapred registruju svoje detalje putovanja i obezbede otiske prstiju i skeniranje lica po dolasku na kioske granične kontrole.

HS1 procenjuje da će za punu obradu svakog putnika biti potrebna minimum dva dodatna minuta.

Međutim, francuska vlada je postavila samo 24 EES kioska za putnike koji stižu u Sveti Pankras.

Proračuni HS1 pokazuju da je oko 50 ovih kioska neophodno da bi se sprečili dugi redovi, posebno tokom zauzetih perioda putovanja.

Infrastruktura i ograničenja dizajna dodaju dodatne prepreke

Prema HS1, instaliranje digitalnog EES sistema na železničkoj stanici Sveti Pankras već je nezgodno sa ograničenim prostorom. Takođe, stanica je zaštićeno istorijsko mesto.

Nedostatak kapaciteta čekanja u redu takođe će otežati obradu svih putnika koji putuju 14 vozova za Pariz svakog dana. Ovi vozovi mogu da zadrže po 900 putnika.

Putna industrija pozvala na akciju spasavanja ugleda Velike Britanije

Poslovni lideri i putnička udruženja pozivaju vladu da se pozabavi očekivanim odlaganjima u EES-u kako bi osigurala da turisti i dalje mogu lako da posete Veliku Britaniju i da zemlja ostane privlačna turistička destinacija.

Međutim, zvaničnici vlade nisu reagovali niti obećali da će rešiti probleme na koje su ukazali HS1 i gradonačelnik Kan.

Predstojeći ETIAS mogao bi da doda još glavobolje

Implementacija EES-a uticaće na predstojeći Evropski sistem putnih informacija i autorizacije (EES).

Kada bude pokrenut 2025. godine, ETIAS će propisati proveru pre putovanja za posetioce iz preko 60 zemalja, uključujući Veliku Britaniju, izvan Šengenske zone EU.

Dodavanjem još jednog sloja odobrenja unapred rizikuje se povećanje kašnjenja pasoške kontrole.

Problemi sa EES-om verovatno će uticati na već odloženi datum lansiranja ETIAS-a.

Čvršće granice osporavaju slobodu kretanja posle Brexita

Brexit je prodat građanima Velike Britanije delimično na osnovu obećanja da će povratiti kontrolu nad imigracijom.

Međutim, realnost instaliranja rigoroznih biometričkih provera mogla bi britancima da oteža putovanje u Evropu.

U međuvremenu, nove barijere mogle bi da otežaju porodicama, radnicima i studentima da imigriraju u okviru novih bezbednosnih provera.

Vreme će pokazati da li Brexit ostvaruje željenu kontrolu nad granicama, ili jednostavno više birokratije.

Vlada Velike Britanije traži rešenja

S tim što je tranzicija Brexita završena, vladi Velike Britanije se žuri da postavi pravo osoblje, tehnologiju i alate za nesmetanu proveru biometrija putnika Eurostara.

Neuspeh u brzom upravljanju tim mogao bi da izazove probleme sa putovanjima i ograničenja koja bi mogla da uspore oporavak ekonomije.