Putnici daju prioritet bezbednosti i kvalitetu za evropska letnja putovanja

Putnici daju prioritet bezbednosti i kvalitetu za evropska letnja putovanja

Interesovanje za letnja putovanja u Evropu ponovo raste među ključnim međunarodnim tržištima, pokazuje najnoviji Long-Haul Travel Barometer (LHTB) 2/2024.

U studiji, koju su objavili Evropska komisija za putovanja (ETC) i Eurail BV, anketirano je 7.000 putnika sa sedam velikih prekomorskih tržišta.

Interesovanje za leta 2024. prekookeanska putovanja porasla za 9%

U poređenju sa 2019. godinom, 59 odsto ljudi je zainteresovano da putuje u inostranstvo za leto 2024. godine, što je povećanje od 9 odsto.

Iako popularnost Evrope sporije raste zbog zabrinutosti za bezbednost i troškove, ona je i dalje glavna destinacija, a 41 odsto planira da je poseti, što je za četiri odsto manje u odnosu na 2019. godinu.

Kina i Brazil imaju najveće interesovanje da posete Evropu ovog leta, a 62 odsto i 52 odsto ljudi planira da ode, uglavnom bogati pojedinci.

SAD i Kanada su opreznije, a 40 i 42 odsto pokazuje interesovanje.

Australija i Južna Koreja imaju umereno interesovanje na 37 i 35 odsto, dok je Japan niži na 19 odsto jer je njegov oporavak putovanja sporiji.

Na svim tržištima mlađe putnike i one sa većim primanjima najviše zanimaju putovanja u Evropu.

Bezbednost glavni prioritet za putnike

Bezbednost je najvažniji faktor za putnike na daljinu koji ovog leta biraju evropsku destinaciju, a 45 odsto je prioritet bezbednosti, što je povećanje od 9 odsto u odnosu na leto 2022.

Kvalitet turističke infrastrukture je drugi najvažniji sa 38 odsto, a slede čuvena obeležja od 36 odsto, što je za sedam odsto više u odnosu na leto 2023.

Stabilno vreme je novi prioritet za 31 odsto putnika. Pogodnost je takođe važna, s tim što 20 odsto preferira destinacije do kojih se stiže direktnim letovima i drugih 20 odsto povoljnih mesta sa dobrim železničkim vezama.

Iako je pristupačnost i dalje faktor za 23 odsto, ona se smanjila sa 32 odsto prošle godine, što pokazuje da su ljudi sada više fokusirani na kvalitet i bezbednost, umesto da se drže strogih budžeta.

Poželjne višečlane evropske itinerere

U izveštaju se navodi da 67 odsto međugradskih putnika bira putovanja po više zemlju u Evropi.

Aviokompanije sa punom uslugom su glavni izbor za 51 odsto, a slede vozne propusnice od 30 odsto za njihovu fleksibilnost i isplativost na više destinacija.

Pored toga, 21 odsto njih planira da poseti jednu zemlju u dubini, a karte za jednostruki/povratni voz su najpopularnije za domaća putovanja sa 32 odsto, nudeći pogodnosti za kratke do srednje razdaljine.

Iznajmljivanje automobila apeluje na 29 odsto putnika koji traže veću slobodu.

Putnike sve više zanimaju imerzivna iskustva i duži odmori.

Dnevni budžeti srednjeg dometa (€100-€200) postali su osam odsto popularniji od 2019. godine, a putovanja koja traju više od dve nedelje povećana su sa 13 odsto u 2019. na 21 odsto u 2024. godini.

Putovanja van vrhunca dobijaju na popularnosti

Prema studiji, 53 odsto ljudi je spremno da putuje u manje zauzeto vreme kako bi uštedelo novac i imalo više ličnih iskustava u poznatim atrakcijama. Međutim, mnogi i dalje biraju destinacije sa kojima su upoznati.

U međuvremenu, 61 odsto njih preferira mesta sa dobrom infrastrukturom i poznatim atrakcijama, dok je 39 odsto zainteresovano za istraživanje manje poznatih mesta.

Polovina putnika želi da podrži lokalna preduzeća, dok druga polovina preferira poznate hotele, restorane i brendove za kupovinu.

Ostajanje ažurirano o zahtevima za ulazak u Evropu

Kako se interesovanje za evropska putovanja povećava, posetioci bi trebalo da ostanu informisani o novim zahtevima za ulazak, kao što je Evropski sistem putnih informacija i autorizacije (ETIAS).

Počevši od sredine 2025. godine, ETIAS će pregledati putnike iz zemalja kojima nisu potrebne šengenske vize kako bi se povećala bezbednost u Šengenskoj zoni.

Dugoročni putnici, uključujući porodice, investitore, digitalne nomade i studente, trebalo bi da se nauče o specifičnim viznim uslovima za boravak.

Dok ETIAS pokriva kratkoročne posete, oni koji planiraju duže boravke ili preseljenje možda će morati da podnesu zahtev za odgovarajuće vize ili dozvole.

Evropa spremna za turistički porast

Kako se globalna putovanja poboljšavaju, Evropa je spremna da poželi dobrodošlicu većem broju međunarodnih posetilaca u potrazi za bezbednim, visokokvalitetnim iskustvima.

Trend ka dužem boravku i vansezonskim putovanjima pomaže širenju turizma tokom cele godine, ublažavajući pritisak na zauzeta vremena i podržavajući lokalne ekonomije.

Usredsređujući se na bezbednost, dobru infrastrukturu i jedinstvene atrakcije, evropske destinacije mogu da ispune promenljive preferencije putnika na daljinu, uz istovremeno promovisanje odgovornog i održivog turizma.

Kako se svet prilagođava posle pandemije, evropska turistička industrija može da stvori značajne veze između putnika i lokalnih zajednica, doprinoseći snažnijoj i inkluzivnijoj budućnosti globalnog turizma.